Min feta partyvecka

Eftersom Fredhälls Nemesis Magnus har bett om lite galna upptåg och sena festarkvällar ska jag göra en kort resume av min partyvecka!

I måndags träffade jag syrran och hennes familj på dagen, på kvällen blev det en fet utgång på Winblads på arbetargatan. Min bordsdam var grymt glad och sprallig så det var läge för en sen partykväll. Hon blev dock lite pömsig vid halvåttatiden så hon drog hem då! hann åtminstone ta en bild på underverket innan hon försvann i sulky ihop med sina föräldrar.
Norea är bra glad

Den söta ungen är min syrras dotter Norea. Rött skön tjej men säger inte så jättemycket.

TIsdagkväll blev det middag på La famiglia med Cathy en hel öl drack jag till den utsökta pastan. Riktigt tungt party således. Och eftersom det var läge för luciavaka drog vi vidare till Absinth för en drink. Hemma vid niotiden hade cathy klipptid, så då skildes våra vägar åt. Min fest fortsatte hemma i TV soffan.

Onsdag då, måste nog göra Magnus besviken där, onsdagen blev lugn, förutom att jag hann med två intervjuver under dagen (för samma jobb, jag lät de förstå att jag inte var så intresserad under intervju två). och så igår då, torsdag, ute en sväng med min gamla kollega Mats. Mötte upp han på söder vid fyratiden... sen blev det någon öl där och någon öl här innan vi vid tiotiden avslutade med en öl på Olearys på centralstation.

Du ser Mange, det händer roliga grejer nästan jämt! haha. Förutom dessa sena partynätter har jag hunnit med två besök hos arbetsförmedlingen (kom inte och säg att du brukar hänga där med). Först en gruppgenomgång i tisdags om hur det är att vara arbetslös. Jag lider med den stackars arbetsförmedlaren som får stå där typ tre gånger om dan och berätta sånt som ingen bryr sig om (ni vet väl att vi har en hemsida? många hittar sina jobb via den etcetera). Dessutom var en riktigt spånig snubbe där med. Bland annat utspelade sig följande samtal:

arbetsförmedlaren: När ni har varit arbeslös i 100 dagar så kan ni, för att fortsätta att få a-kassa, bli tvungna att ta det jobbet som erbjuds er.
Hes kille (måste läsas hest och med stockholmsdialekt): Öh va? Måsete jag ta typ, öh farliga jobb då eller? Som väktare eller tunnelbanechaffis?
AF: Jo om du har den utbildning som krävs kan du bli tvungen att göra det
HK: Men dom är ju farliga jobb ju!
AF: Någon måste ju göra jobbet, även om det anses som farligt
HK: Men va fan, de är ju farliga jobb!
Varpå en invandrartjej på andra raden vänder sig om och fräser:
Men hörru, det är inte så att du bara får en batong och blir väktare, du måste ha utbildning också!

Och inte nog med det här, utan när arbetsförmedlaren även säger att man kan bli tvingad att flytta för att få ett jobb efter hundra dagars arbetslöshet så blir den hesa killen riktigt upprörd. Inte nog med att han ska bli tvingad att bli tunnelbanechaffis, han ska bli det nån annan stans än i sthlm också! För djävligt!
HK: Men va fan, jag har lagt 150 papp på min lägenhet, jag tänker inte flytta från den fan!
AF: Nu är det ju inte så många som behöver flytta ifrån landets hetaste arbetsmarknadsregion
HK: Alltså jag har liksom köpt min lägenhet, kan ni tvinga mig att flytta, jag tänker fan inte flytta
AF: Du har ju rätt att hyra ut lägenheten i andra hand om du får jobb på annan ort, men som sagt, det är väldigt sällan som någon behöver flytta FRÅN stockholm.
HK: Men alltså, jag tänker inte flytta
Varpå arbetsförmedlaren börjar lacka ur och fräser,:
Har du några fler frågor kan vi ta dom efteråt.

Inte nog med att den här killen var rätt blåst, han dök upp tio minuter försent också, och hade inte vett att gå tyst och sätta sig direkt, utan han skulle börja ursäkta sig. Ett litet tips till er läsare. Kommer ni sent till en föreläsning, seminarum, lektion eller möte som redan börjat  så slink in så tyst som möjligt utan att störa nån. Såvida du inte är mötets stjärna såklart. Då bör du be om ursäkt om det är dig de väntat på.

Sådärja, nu vet ni lite mer om min vecka, tar och slänger in en bild på Norea igen till er som orkat läsa så här långt!
Norea pekar

Kommentarer
Postat av: Jakob

"Inte nog med att han ska bli tvingad att bli tunnelbanechaffis, han ska bli det nån annan stans än i sthlm också"... Hmmm... Vi får väl iaf hoppas att T-banan rullar enligt tidtabell i Västerås!(?)

Postat av: Revend

hahaha! Exakt! Ser ni en hes lite rödlätt kille på stan så feel free att be han hålla käft!

2006-12-15 @ 14:10:32
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Magnus

Detta var ett inlägg i min smak! 150 papp, var hittar man de lägenheterna förresten? Finns det rymliga villor för 450 kakor i närheten så är jag intresserad!

2006-12-15 @ 14:57:35
Postat av: Revend

killen killen killen! Tror att du har bosatt dig lite väl tufft ute i bergshamra! Killen hade ju köpt en hyresrätt förstår du!

2006-12-15 @ 15:01:12
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback