Julgran för en 50 lapp!

Som jag redan tidigare flaggat för så blev det utgång igår med. Först en tur ut till Hammarbyhöjden för att spana in Mares två nuförvärv, ny lägenhet och nytt barn. Därefter in till Söder och hem till TP för att käka lite och snacka lite om sajten vi håller på med. Skriv upp 20 januari i almanackan. Målet är att ha releaseparty då!

Eftersom vi är båtägare så kollade vi in kustbevakarna för att få lite inspiration till sommaren. Av  någon anledning så gjorde alla dessa överförfriskade båtister (heter det så?) drog vi ut för att se om vi kunde få några pilsnerdricka innaför västen också. Sagt och gjort, första anhalt blev finhaket Snövit på ringvägen. Ställets vanliga klientel av fyra högljudda söderalkisar tittade förvånat upp när vi gled in och störde deras funderingar på hur de bäst skulle kunna koppla upp sig på nätet (JO! det är sant, de pratade om det). Funderade då ett tag på om jag skulle presentera min datakille för dom. Efter en blick på TP förstod jag dock att han inte var ett dugg intresserad av att lägga sig i deras samtal, än mindre komma hem till dom för att göra dom nätburna.

Därefter blev det två starka på brother tuck på götgatan. Om ni nån gång undrart över hur mycket den långhåriga bartendern fått i dricks som mest så kan ni sluta undra nu. 1000 spänn för tre öl. Varför han berättade det för oss vet jag inte, än mindre varför jag berättar det här för er.

TP och jag hade inte varit TP och jag om vi inte hade slunkit in på Kellys sen. In med shots, öl, shots, öl, mer shots, dubbelshots och så en öl till det. Kellys är bra, med priser som 19 kr för öl, 19 för shotsen och 19 för cidern kan man inte ha tråkigt! Man får dock se upp när de höjer priserna vid midnatt, då kostar det helt plötsligt 24! Fruktansvärt! ;-)
 
Vissa kvällar kan man stanna på Kellys tills man knappt kan krypa ut därifrån. Igår var dock ingen sån dag, så när onsdagen övergick i årets viktigaste dag, Thomasdagen (och likaså vintersolstånd, och just den här veckan torsdag) så gick vi runt kvarteret och in på Kvarnen. Som väl var sisådär. TP såg lite mosig ut men han bestämde sig för att försöka casha in lite namnsdagspresenter från några Ex så jag blev ensam kvar. Drack upp min öl och gled sen ut på Medborgarplatsen för en burgare. Där fick jag det klockrena erbjudandet att köpa en baxad julgran för 50 spänn. Även om priset var oslagbart så avböjde jag. Jag köper inte granar av killar i Ferrarijackor! Så är det bara!

63816-76

Taxi hem sen, och sova, idag har varit en hyffsat opruktiv dag, men va sjutton, jag har ju namnsdag och  snart är det jul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad satan, du borde slagit till på granen!! Han såg ju ut som en gammal hederlig julgransförsäljare!

2006-12-21 @ 19:08:17
Postat av: Revend

haha visst gjorde han! klockan halvtvå på natten!

2006-12-21 @ 19:25:26
Postat av: Emmy

hihi då ska jag lusläsa här så jag vet allt om dig med =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback