Jai n'ais pas parlez francais.

Idag i posten fick jag den (förmodat) grymt spännande franska tidskriften "Alternatives Economiques". Lite märkligt eftersom jag varken pratar franska är särskilt intresserad av Ekonomi. Min första misstanke var att någon behagar skämta med undertecknad.  När jag sen kollade adressaten visar det sig att det 20 nummer under mig på Kungsholms strand finns en glad fransos som heter Gilles i efternamn. Inte att förväxla med mitt Gille. Alnternativ ekonomi är ingenting för mig, så den här får nog posten allt ta och dela ut igen.

Jag vet inte hur man gör i Frankrike, men har man ett någorlunda unikt efternamn så ska man kunna få vara själv om namnet på sin gata. Förutsatt då att inte familj och släkt bor i samma hus eller i samma område. Att sen till och med brevbäraren tycker att så ska vara fallet blev ju bevisat nu i och med att han ser oss som samma person. 183 eller 163 spelar ingen roll för brevbärare. Revend var här först och då får han posten också.





Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå Gille, jag ser ett grammatikfel här direkt! J'ai nes parlez pas francais heter det! Bäst att du tar och pluggar lite med den där tidskriften!

Postat av: Revend

haha sa ju att jag inte kan prata franska!

2006-12-16 @ 10:18:55
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Magnus

Hallå Linda och Gille, jag ser ytterligare en miss. Det heter Je ne parle pas le francais.

2006-12-18 @ 13:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback