Första dan som arbetslös!

Idag är min första dag som arbetslös!

Firade in dagen med att ta några öl med några kollegor från min compaqtid (1999). Eftersom det mest är tekniker så var det en hel del skumma samtalsämnen som avhandlades. Skrivare, operativsystem och servrar från åttiotalet. Eftersom det inte riktigt är mitt gebit så drog jag och en kollega (björn) vidare ut i natten.

Av någon anledning hamnade vi på Engelen. Om du nån gång känner att du vill se riktigt risiga människor en torsdag så är Engelen the place to be. För en entreavgift på 40 kronor får man beskåda folk men inte trodde fanns inom 10 mil från stockholm! Stort! Som en bonus (?) träffade jag ett gammal ragg (från typ 6-7 år tillbaka i tiden) hon kom fram och började snacka med mig utan att känna igen mig. Läskigt. Ganska snabbt så avvek jag och Björn från engelen. Därefter blev det en runda på Karlsson och kompani. De risiga människor som inte var på Engelen var där. Helt sjukt! Trots det så blev kvällen rätt sen!

För att spä på det hela så fick jag ett risigt MMS från lammet i morse när jag vaknade. Vilken natt! haha

Nu är det lite lunchdags och sen ska jag iväg till karlavägen för en intervju. Får  hålla lite tummar för att det ger nåt och ikväll blir det WInjas med grabbarna!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Mina tummar är i tving!

Postat av: fredhäll

vilket mms? jag blir nyfiken....

2006-12-01 @ 15:30:18
Postat av: Linda

Haha ja visst var mms-et härligt en dag då man är bakfull!!

2006-12-01 @ 17:49:15
URL: http://lindapinda.blogg.se
Postat av: Revend

Fredis! Det kommer nån dag när du minst anar det! Och minst vill ha det!

2006-12-04 @ 22:42:00
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback