Förlåt tisdag, du är bra!

63816-75
Jag har alltid varit av den åsikten att tisdagar är rätt meningslösa dagar. De liksom bara finns där, mellan tråkiga måndagen och lillördagen. Vid ett flertal tillfällen har jag även försökt lyfta förslaget att ta bort tisdagar.

Men det är glömt nu. Jag gillar tisdagar.

Det är helt klart tisdagar man ska gå ut på i den här stan. Inte så mycket folk (vilket i och för sig innebär sämre valmöjlighet vad gäller ställen) men man träffar alltid nån man känner!

Förutom Henny och Laila som vi sprang in i på soap bar så sprang vi även in i lammets polare Lina med kollegor på Max, vasagatan. Max var dessutom späckat av skumt klientel som möjligtvis skulle kunna klassas in nånstans mellan uteliggare och folk som väntar på tåget! Och så vi då.
Nån gån gång i somras när Tex och jag vågat oss ut en tisdag var det fullt pådrag med bekanta ansikten på labbet vid halvfyra! Grymt skoj!

Det lutar åt några öl ikväll med, ska först förbi min kollega mare och kolla in hans nya lya plus barn och sen träffa TP en sväng. En sväng som lär avslutas nånstans på söder med en öl eller två innanför västen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback