Ett lyckat tandborstköp.

De senaste åren har jag samarvbetat med en Braun Oral-B tandborste för att hålla mina tänder rena. Igår kväll valde den av någon anledning att inte funka längre. Fram med en gammal vanlig tandborste av handjagarmodell och skrubba. Jag anser att det är grymt trist att borsta tänderna så ett beslut togs att investera i en ny elektrisk tandborste så fort tillfälle gavs.

Tillfället gavs idag, efter att ha varit hos arbetsförmedlingen i förmiddags så insåg jag att jag hade nån timme eller två över. Ut och kolla på nätet först och scanna av marknaden. Sen ut till Kungens kurva, dels för att kolla vad mediamarkt har för priser och dels för faktiskt göra inköpet. Eftersom den glade elektroniktysken inte hade bättre priser än någon annan så blev det enda inköpet där en skiva för den skrämmande summan av 9 (nio) kronor som inhandlades enbart på grund av artistens namn "Elvez" och det snygga skivomslaget.
 
Den som slutligen fick äran att traktera mig med en ny elektrisk tandborste blev Onoff, som för den facila summan av 900  kr (det är inte gratis att borsta tänderna) släppte loss en Braun oral-b 8500. Om inte tandborstarnas Rolls-Royce så åtminstone dess Mercedes.

Skivan då, hur lät den? Jo den var underbar, Elvez gör sina egna tolkningar av bland annat Elvis låtar, "in the Ghetto" blir i hans lationvärld "en el barrio" och  "Thats alright mama" blir Esta bien mamacita". Härlig musik att sjunga till på vägen hem från hooden!

Dagens låt
Jag vore inte jag om jag inte valde en dagens låt från min nyinköpta skiva, självklart blir det Elvez och En el Barrio.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Nu är din blogg sådär vardaglig igen. Jag vill läsa om sprit, våld och onenightstands, inte tandborstning. Skärpning!

2006-12-14 @ 14:57:56
Postat av: Hannah

Det är sjukt trist att borsta gaddarna.
Men det är ju inte särsilt snällt med en vibrerande dildo mot dem heller.

Postat av: Linda

Ja men det är bra att du köpt Oral B's merca! Folk verkar inte förstå vikten av att sköta sin munhygien, men det gör DU! Du är ett gott föredomme. Om alla vore som dig så skulle dock vi tandhygienister stå utan jobb!

2006-12-15 @ 10:17:37
URL: http://lindapinda.blogg.se
Postat av: Linda

Och vem fan sätter en vibrerande dildo mot tänderna? Det kan jag verkligen inte rekommendera! =/

2006-12-15 @ 10:18:14
URL: http://lindapinda.blogg.se
Postat av: Jakob

Somnade ifrån tandborstning och alltihop igår! Grattis Linda! Således är JAG lösningen på arbetslösheten! :)

2006-12-15 @ 11:08:05
URL: http://tex.blogg.se
Postat av: Revend

Vardaglig? Magnus! Köper du en ny tandborstmerca varje dag?

2006-12-15 @ 11:50:05
URL: http://revgille.blogg.se
Postat av: Revend

Du vet väl att dom är uppladningsbara Mange?

Och Hannah! Kan man inte stänga av vibratorn innan man stoppar in dildon i munnen? haha

2006-12-15 @ 11:51:04
URL: http://revgille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback