dopparedan minus fem!

Förutom att jag har stått och funderat på varför Leif inte ler så har den här dagen varit ganska så skön. Visst, jag tog lite fel på tid i morse på väg till karriärcoachen så jag hann aldrig käka frukost som jag tänkt (först en promenad ner till stureplan, sen frukost på nåt trevligt fik). Vilket ledde till att jag var rätt så hungrig när jag lämnade henne vid halvtolv. Ute på Stureplan så träffade jag en gammal lumparkompis som dessutom pluggade i Örebro samtidigt som mig. Soft att snacka lite om vad som hänt sen sist, och vilka andra gamla polare man stött på. Han hade nyligen haft en mardrömsliknande upplevelse på väg hem från Athen när han insåg att styrmannen på planet var Otto, också det en lumparkompis som var välkänd för att vara lite virrig. Tydligen hade det dock gått bra eftersom Fredrik nu stod på stureplan och såg ut att ha hälsan.

Gled runt lite och tittade efter julklappar sen innan jag inne på Åhlens bestämde mig för att käka lunch. Precis när jag tänkt sätta mig ner så ropar en tjej på mig, det är Erika som sitter och käkar lunch med en kollega. Grymt soft att ha lite sällskap på lunchen. Vi snackar lite om gamla tider och om nyår innan vi skildes ute på klarabersgatan. Erika förresten (innan Olosf blir helt förvirrad) är TPs gamla polare som jag både firat nyår med och åkt skidor med.

Apropå skidor ja, ser ut som det är dåligt med snö i fjällen till jul så jag lär stanna hemma i Stockholm och fira en grön jul. Inte helt skoj, men bättre än att åka 50 mil till fjällen och sen bara 4 liftar är öppna eller så. Får bli mer fjäll senare i vinter helt enkelt!

Ikväll blir det en sväng förbi Olosf och Helena för lite glöggmys. Nice, har inte druckit glögg sen igårkväll när grannarna var förbi!

Snart är det nyår, vad händer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback