Att avsluta ett kapitel

Yes! Så har man festat ut det gamla jobbet då! Borde kännas lite tomt kan man tycka, jag har ändå arbetat där i snart 6 år. Men det gör det inte, det känns skönt. Och julfesten igår stärkte bara min tro på att jag gjort rätt som sagt upp mig därifrån.

Kvällen började med en liten förfest hemma hos mig tillsammans med Maria, Kristina och Jenni som alla tre har tagits bort från den lilla myndigheten i år. På så vis så missade vi att vara på jobbet och få en julklapp av tomten och dricka ett halvt glas mousserande vin. Därefter bulle ner till söder där vi mötte upp Hanna som även hon har lyckats komma bort från den lilla myndigheten under året.

Gemensam entre in på cafe mumba , har man verkligen julfester på ett Café? Jo tydligen numera är det så. Där blev det glögg och ytliga snack med en massa exkollegor innan vi fick sätta oss till bords och äta ett (mindre) julbord och ha fler ytliga samtal med individer jag förmodligen inte kommer träffa så ofta igen. Därefter dans. En sak  som är bra med den lilla myndigheten är dansgolvskönsration. På dansgolvet befann det sig aldrig färre än 10 tjejer och aldrig fler än fyra killar. Skumt kan man tycka, för den egentliga könsfördelningen är förmodligen 55/45 till det täcka könets favör.

När festen började ebba ut gled (stapplade) ett antal tappra själar vidare till Kvarnen. Där var som vanligt stökigt, och jag träffade på en tjej i baren som nån gång för några år sen gick ner i spagat för mig på utecompagniet (eller om det var på labbet, har träffat henne på båda ställena). Vi snackade lite  (och kan ha pussats också) innan jag lyckades ta mig tillbaks till mitt gäng. Framåt halvtretiden fanns det inte mycket energi kvar i någon av oss så då begav vi oss hemåt...

Jag mycket nöjd med att inte behöva återvända till jobbet idag.

Och apropå gå upp tidigt och gå till jobbet, tänkte sova ut idag, vad händer då? då ringer dom från Manpower klockan åtta på morgonen och frågar om jag skulle vara sugen på att jobba 50 procent i fyra år med ett integrationsprojekt på järvafältet. Vad sjutton svarar man på det? Har helgen på mig att tänka åtminstone!

Ikväll kommer syrran med familj upp från Helsingborg, ska bli skoj!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Be att få jobba 100% i två år istället!

2006-12-11 @ 10:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback