Snowjoggers

Var är egentligen världen på väg när man för andra kvällen i rad har plågat sina stackars nattvardsben med en joggingtur utefter kungsholms strand. Och när Kungens första kåk han köpte är till salu på Ebay i skrivande stund är det nån som kan tänka sig att det är värt 225 000 dollar (dvs cirkus 1,7 miljoner)  samtidigt som en medelstor fyra går för det dubbla utan att Elvis har bott där.... Och vad är det som händer när vintern är på väg bort, och till och med Lammet har ställt undan sina snowjoggers!

Snowjoggers
Har haft så fullt upp de sista dagarna, igår var jag på den lilla myndigheten, jobbade på som bara satan, beställde en massa skumma böcker och gjorde mer eller mindre klart mitt lilla projekt gällande scannrar. Skumma böcker jag, snart kommer jag göra en litteraturstudie av samhällskunskapsböcker för gymnasiet och högstadiet vad de skriver om Handelspolitik respektive EU. Känns som ett påhittat uppdrag bara för att jag ska ha nåt att göra under dom 15 timmarna i veckan jag måste vara på jobbet. Påhittat, men visserligen kul, kommer kännas som man är tillbaks i plugget igen, och har jag tur så kan jag lyfta två nya femmor (för er lite yngre borde det vara samma sak som MVG eller nåt)

Gled runt lite efter jobbet idag och letade efter en halsduk, hittade en snygg på en damavdelning... är det okej att köpa en damhalsduk? Och vad sjutton är det för skillnad? Det är ju en d-a halsduk bara! eller nåt!

Imorgon ska det regna sägs det, goodbye till att glida till jobbet i kavaj då således!



Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbar dag, snowjoggersarna har åkt in i garderoben igen, men det är lite svårt att sluta med de gula Blenden här ute i förorten :(

2006-04-20 @ 09:07:04
Postat av: Pastorn

Det är ju så! Det snöar, då tröstar man sig med en gul blend, det är sol, det kan man fira med en gul blend, man mår bra, det blir en gul blend på det, och om man mår lite halvrisigt, ja visst fan hjälper det med en gul blend då också!

"Men att leva utan snowjoggers, det kommer jag aldrig göra" som en vis man sa 1987.

Postat av: Linda

Jaa det stämmer så väl! De gula blenden åker fram i tid och otid! Nu är det dock nästan läge att dra fram snowjoggersarna ur vintergarderoben igen, för det är så dåligt väder ute. Och det måste man ju göra i sällskap av en guld Blend...

2006-04-20 @ 09:43:01
Postat av: Linda

Kan inte du förresten namedroppa lite??!!!

2006-04-20 @ 10:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback