Roadtrip på en lördag!

Vilken fullmatad dag det har varit! Jag hade tänkt ta det lugnt idag och jobba lite med min karriär.. När Slider hörde av sig i morse, var jag sugen på att ta en sväng till kungens kurva? Visst var jag det. Och när Tex ringde så anmälde han sig som frivillig till att fylla upp bilen!

När jag svängt förbi jobbet och hämtat en skärm till Olosf så mötte jag upp Slider och några kollegor till oss. Fick Pidde med tjej plats? Visst fick dom det! Så vi hoppar in riskokaren, hämtar upp Tex på vägen. Vi var på väg, 5 vuxna i bilen, 19 tums skärm i trunken! ROADTRIP! Eller åtminstone en försmak på vad som komma skall, för skärmen ska ALLTID med såklart!

De tre i baksätet hoppade av vid IKEA medan jag och Tex gled in på Willys. Om det är nån du vill handla med så är det Tex. Han upphör aldrig att roa, eller oroa om han hade varit en femåring. Det börjar med att han går rakt in i en glasdörr, varför gå igenom öppningen tänkte Tex, bättre att glida in i glasdörren! Han fick ont i knät. Väl inne vid fruktdisken kommer det en liten boll farande, Tex, alltid på helspänn, är övertygad om att det är en råtta och hoppar upp i luften och skriker som bara Tex kan. En bit bort vid chipsen står en liten kille i femårsåldern och vinkar. Det är hans boll som rullat förbi Tex fötter. Vi går vidare, Tex med hjärtat i halsgropen och jag med skrattet bubblande i halsen. Vid mjölkkylen ser Tex en av tjejerna i personalen i en öppning. Tex approcherar, dock ser tjejen Tex och stänger dörren, som råkar vara av det tyngre slaget, Tex hinner precis komma undan innan han blir krossad av lagerdörren!  Såg riktigt roligt ut!

Efter Willys, och en tur på Duka så gled vi in på IKEA för att hitta resten. IKEA kungens kurva är inte världens bästa ställe att hitta nån på direkt! Men tack vare modern informationsteknologi så gick det bra. Vi funderade ett tag på att efterlysa vårt solskensbarn Slider i högtalarna men hittade ingen kundtjänst. Gruppen samlad, obligatorisk femkronorskorv och sen in med hela gänget i riskokaren igen för färd in mot stan!

Sammangattningsvis, en helt klart godkänd dagtur!

Hörde att Tex numera kallar sig "Tex, jag är en bloggare" på krogen... Där ser man! vissa går det fort utför med... eller om det är uppför!




Kommentarer
Postat av: TEX

Fy fan vad du är sjuk, sa jag inte att det var blogging-förbud betr. tennisbollen!;) För mig har "kungens" numera förflyttat sin position... Kungens Kurva kommer hädanefter att återfinnas i närheten av Pastorns lilla våning, T-korsningen Igeldammsgatan/Kungsholms strand! Du är fan kungen!
Helt sjukt hur många söta tjejer jag pratat med ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback