Och jag som trodde en öl var en öl...

Det här med att ta en öl i solen på Medborgarplatsen i slutet av april är rätt meningslöst. För det första så försvinner solen rätt snabbt, man bör vara där vid trerycket för att få den där härliga sommarkänslan en längre stund och för det andra så blir en öl ofta två eller så...
...Åtminstone för pastorn, för lammet och olosf så betydde en öl varsin cola light. Pastorn lämnade Medis innan Tex han dyka upp.. trots det kom inte pastorn hem förrän fem... I morse.. hur gick det till?

Tex ringde, och var sugen på en öl, trots att han inte  hann till medis innan solen försvann, och eftersom undertecknad är en snäll pastor så ställer man givetvis upp! Vi mötte upp vid fridhemsplan och började med en öl på lion bar.. sunkigt lika med billigt lika med bra. Tex blev upp över öronen förälskad i halvlitersöl för en kvarts hundring... Vi var två rastlösa själar, så vi drog vidare till star ba, öl för 25, varför gå hem!?

Dessutom var det karaoke på star bar (för er som är nya, eller kanske gamla, i gemet så är star bar lika med gamla Johnnys!) man kan väl säga så här. Där fanns allt, den androgyna Kim som dödade en fugees låt långsamt, det fanns en glad eritrean som behandlade alla låtar som en nerdrogad Bob Dylan (jag vet, det är inget fel på Dylan, men att höra Purple rain som om Dylan sjöng den när han var som mest full var inte helt vackert, men väldigt roligt) och så självklart tjejerna som sjöng hellre än bra! Nån gång här åkte min nyinköpta hatt på, och min hatt som jag precis fått tilbaks från Olosf åkte på Tex huvud.

Efter några timmar, och säkert en hundring spenderat på öl så drog vi vidare till Lemon bar. Där vi omgående blev attackerade av en Steffefigur som såg lemon som sin lokala engelska pub. Helt enkelt en ensam själ. (vad en steffefigur är får ni fråga mig eller TP)  Han ville självklart prata med två hattar. (Hatt är Slampigt! Folk pratar med hatten, inte med mig!)

Efter en öl på lemon blev det en taxi ner till soap bar, där vi träffade på Maria, Agnetas underbara kompis, som satt och mös med Anna och Jenny i hörnet. Vi insåg omgående att den här kvällen skulle bli vild..

Men det får jag berätta om lite senare .. nu ska jag iväg på ett möte..

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhh jag saknar Henry, varför hängade inte han med sen???

2006-04-27 @ 09:15:54
Postat av: Pastorn

Jag trodde han hängde med dig?

Postat av: Linda

Henry är alltid med mig, han drog med mig hem sen faktiskt!

2006-04-28 @ 08:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback