Nördarna slår tillbaka!

Jag råkade ut för en uppenbarelse idag! Tillbringade några timmar på bild och ljudvisning på musikmuséet vid lunchtid (jag var där för lunchmackan, smarrig, brie och salami, mums) tillsammans med två av mina kollegor. Vi kan kalla dom Bengt och Micke, för det heter dom. Det som är speciellt med Micke och Bengt är att de är audiofiler. Nej, Tex, de kör inte audi, och nej Lammet, man bör inte äta dom om man är dålig i magen. Dom här killarna, eller gubbarna (50-60 årsåldern) lever för sina högtalare, ryktet säger att Bengt har en källare full med högtalare hemma i Uppsala, och att minst hälften av dom här högtalarna har vandrat, eller åkt, hem till Micke för utbyteslyssning. Killarna har för många högtalare helt enkelt, och kan sitta i timtal och diskutera dom! 

I vilket fall som helst, vi sitter på det där eventet och en blind kille med norskt namn som bygger högtalare glider upp på podiet och ska snacka lite om "ljud vi inte hör". G´dammit! Högtalarna den här killen byggde lät så djävla rena (till skillnad från våra everydayspeakers) att jag tappade fattningen. Vill ha! Och jag är övertygad om att när jag väl köpt dom så kommer jag precis som Micke och Bengt bjuda hem intet ont anande polare på fest... och sen plåga dom med det klockrena ljudet i mina högtalare.... Ghettoblaster släng dig i väggen säger jag! 

Efter eventet körde jag två timmar med min karriärcoach innan jag gled ut på stan och Slider ringde, det blev en, det blev två och vete fan om det inte blev tre öl på KGB innan det blev hemgång för pastorn. Slider drog iväg med en av våra före detta kollegor Björn som dykt upp för att (får jag säga det slider?) lira dataspel.... sån är han. 

 

Kommentarer
Postat av: TEX

Fan vad sjukt! En kollega kom till mig idag(snart fyllda 50 han också). Han ville berätta att han skulle hämta ett par gamla ortoakustiskahögtalare ikväll med 16 element! Vi pratade högtalare i typ 1 timme! Fina gamla grejer tydligen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback