Fredag hela veckan!

Jag är oftast glad. Det har hänt att kollegor frågar mig hur sjutton jag kan vara positiv en måndagmorgon när det är som längst till nästa helg. Nu ska ni få ett litet tips. Varje morgon när jag vaknar är jag dum (eller smart) nog att tänka, "Grymt skönt, det är fredag idag" Man blir lite gladare då, när man sen sätter sig och läser tidningen inser man att aj fan, det är tydligen bara måndag, men man glömmer fort, så guldfisk man är, och på vägen till jobbet med en nyinköpt Latte i handen kommer tanken tillbaks igen. Vad skönt att det är fredag. Prova själva! Livet blir lättare!

Förövrigt anser jag nog att tisdagen är den mest menlösa dagen i veckan.

Den här dan bjuder på lite spänning! Jag har två intervjuver i eftermiddag, först en som kommunikatör på Gotlands turistförening, och sen som ansvarig för HRC´s festvåning. Vet inte om jag vill ha något av jobben, men intressant att gå på lite intervjuver, jag måste ju börja träna om jag ska ha ett nytt jobb till hösten!

Sådärja, veckan har precis börjat, grymt skönt att det är fredag idag! Eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback