En helg i familjens, och festens, tecken!

Lördag förmiddag, har mer eller mindre precis vaknat, fått i mig lite käk, och sitter nu med en kopp kaffe framför datorn.

Var ute i hässelby villastad igår för att käka middag med familjen, fira min svåger som fyllde 38 och min systerdotter som fyllde ett, när jag ändå var där så passade jag på att byta däck på riskokaren som för tillfället var parkerad ute i Hässelby där ute sen körde jag hem den dit den hör hemma - Kungsholmen! Vädret var ju fint så jag bestämde mig för att cykla ut, med några kilometer kvar började det såklart att regna. Svinkalla vårregn är inte skoj. Tro mig! Då förbannade man sig själv att man lånat ut kärran till syrran en vecka!

När jag efter mycket om och men kom in till stan igen så drog jag iväg till Lemon bar och träffade Lisa... dom har gjort nåt med det stället, det brukar vara drag som sjutton, hög musik, folk som dansar överallt och bra tryck. Igår var det, som kanin 3,5 skulle sagt  "Det var firmafest i brallan". Folket på plats verkade inte vilja röra sig i takt till den alldeles för låga musiken. Inte okej i Pastorns värld! Efter några öl så blev omgivningen mer avslappnad, Mats och hans sköna polare dök upp, jag började skåla med en tjej som dansade på borden, vi stimmade runt lite, snackade med folk och sa hej där och hej här trycket ökade... tyvärr inte nivån på musiken! Jag vill inte kunna höra mig själv när jag sjunger med i låtarna! Och tro mig, det vill ingen annan heller!

Två killar på lemon igår blev jag inte klok på, slingat hår och backslick..mm är det på väg tillbaka? har det aldrig varit borta? eller var det grym ironi? jag vet inte... 

Olosf ville ha över mig till söder, tur att man inte hamnade där, Olosf som är en klok kille var hemma vid midnatt och sov som en liten duva när jag skickade mitt sista mess vid halvett! Klok kille den där Olosf! :-) Tydligen fyllemessade jag Olosf inatt också.. Inte klok killen den här pastorn!

Fast nu är det lördag!

Ikväll blir det fest hos Agneta, ska bli grymt skoj! Fast jag lär bli sen, ska hem till min faster och farbror och käka middag först.. kan bli en grym partysänkare, fast jag ska nog överleva det med. Har ju gjort det förut. Min farbror förresten, han är som 81 årig version av Pastorn, han, liksom jag är yngst i en stor syskonskara, har glimten i ögat, och vet hur man bjuder på sig själv! Fast ikväll bjuds det ju bara på mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback