En eftermiddag är alltid en eftermiddag..

....men ibland så får dom lite krydda! Den här bjöd på en del pikanta detaljer som Cornelis skulle sagt! Den började med att jag cruisade stan på lunchen på jakt efter en ny hatt, Tex ringde, och hattjakten avslutades, utan hatt visserligen, men med lunch på Åhlens tak med Tex och Nyktis. Därefter en snabb vända på kontoret på 17e våningen innan jag gled ner till Gotland City på anställningsintervju. Kändes som den gick bra, även om det aldrig är en garanti för att det gott bra.

På väg till nästa intervju blir en glad och lite sprallig pastor stoppad av en tjej från Greenpeace, Mira. Efter att jag förklarat att idag är fel dag för mig att gå med i greenpeace står vi och snackar i säkert fem minuter då Slider ringer. Fika? ja fika, jag lämnar Mira på gatan i sin söta gröna greenpeace jacka och glider upp till Upper Queen street för en latte med Slider.

Iväg till nästa intervju, träffade Peter på HRC, skönt samtal, hade blivit varnad för han, att han skulle vara stressad och ostrukturerad. Men det enda ostrukturerade jag kunde komma på under vår timme var hans tänder. Shit pommesfritt, såg ut som han fått en puck i gapet. Nåväl, får se om jag hoppar in där och ser hur deras festvåning börjar nån gång i maj!

Tog en öl med Cathy på en uteservering på odengatan efter mötet, därefter förbi vivo, shoppa lite, hem laga mat, och sen styrelsemöte i bostadsrättsföreningen...

Nu är det CSI kväll med både originalet och CSI NY på femman.. och lammet sitter och efterfrågar U2 låtar från min burk... kan livet bli bättre?

ja kanske.. det får vi se i morgon..


Kommentarer
Postat av: Nyktis

Hmm.. Nyktis? Nytt namn på mig måste jag säga. Hoppas det gick bra på intervjuerna! :)

2006-04-26 @ 11:36:12
Postat av: Pastorn

Haha jag tycker det är ett skönt namn! Och det stämmer ju hyffsat okej! :-) Åtminstone har man aldrig sett dig dricka sprit.. men å andra sidan hade ingen sett Tex idka tobak tills skärtorsdagen heller.. så man ska aldrig säga aldrig!

Postat av: Linda

Hmm Nyktris är inte ett så jätenytt namn på dig nyktris... =)

2006-04-26 @ 14:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback