Dom loras på finlandsbåten!

Kommer precis från ett telefonsamtal med min kära, något ålderstigna mor som i veckan tog en tur till åland med en stor röd båt. När hon kommit hem upptäcker hon att de två flaskor Campari hon inhandlat skattefritt bara innehåller 21 procent alkohol. Två dagar senare är hon fortfarande arg som ett bi när hon får tag i mig. Den flaska hon redan hade hemma innehåller 28 procent! Hon är lurad! Nån insmugglad polack på färjan har spätt ut hennes älskade Campari! Hur får det vara så här, är Sverker inkopplad? Varför gör inte den myndighet jag får min lön från nånting! det är SKANDAL!!!

Efter att jag förklarat för henne att anledningen till att Camparin på finlandsbåten är 21 procent, medan den hon köpt i spanien för nåt år sen är 28 förmodligen beror på dom svenska (och finska) alkohollagarna, allt över 22 procent räknas som sprit, och hade det vart 28 procent, ja då hade hon bara fått ta med sig en liter, inte två, så lugnar hon ner sig lite.. Kändes skönt att lugna ner en i den äldre generationen! (Fotnot, min ålderstigna mor är 74)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback